Štvorec + po filme prednáška Zuzany Gindl Tatárovej

Štvorec + po filme prednáška Zuzany Gindl Tatárovej

2DČT/AT
Dĺžka:300 minút

Po filme Štvorec prednáška profesorky Zuzany Gindl-Tatárovej o režisérovi, filme a téme.

O filme:

Christian je kurátorom švédskeho galérie moderného umenia. Úspešný, atraktívny, rozvedený otec dvoch dcér spĺňa ideál vzdelaného mestského liberála, ktorý sa snaží citlivo vnímať aktuálne spoločenské problémy. S nimi ladí aj pripravovaná výstava konceptuálneho umenia, v ktorej dominuje inštalácia štvorca 4 x 4 metre vo verejnom priestore; štvorca, v ktorom platia pravidlá absolútnej rovnosti a tolerancie. Ako ale takúto myšlienku predať v mediálne zahltenom a nesústredenom prostredí, ktoré žije predovšetkým virálnymi udalosťami? Zatiaľ čo „hip“ marketingoví experti vymýšľajú rôzne stratégie, Christianovi ktosi ukradne mobil. A v snahe získať ho späť roztočí kurátor nevedomky špirálu udalostí, ktoré spochybnia nielen jeho osobné kvality a výstavu, ale aj postavenie inštitúcie, ktorú reprezentuje. Ruben Östlund vo svojej „konceptuálnej tragikomédii“ s potmehúdstvom sebe vlastným skúma jeden egoistický charakter i povýšené pokrytectvo súčasných západných spoločností, ktoré čelia zmätku jazykov, symbolov a hodnôt.

Dĺžka: 300 min

Po filme Štvorec prednáška profesorky Zuzany Gindl-Tatárovej o režisérovi, filme a téme.

O filme:

Christian je kurátorom švédskeho galérie moderného umenia. Úspešný, atraktívny, rozvedený otec dvoch dcér spĺňa ideál vzdelaného mestského liberála, ktorý sa snaží citlivo vnímať aktuálne spoločenské problémy. S nimi ladí aj pripravovaná výstava konceptuálneho umenia, v ktorej dominuje inštalácia štvorca 4 x 4 metre vo verejnom priestore; štvorca, v ktorom platia pravidlá absolútnej rovnosti a tolerancie. Ako ale takúto myšlienku predať v mediálne zahltenom a nesústredenom prostredí, ktoré žije predovšetkým virálnymi udalosťami? Zatiaľ čo „hip“ marketingoví experti vymýšľajú rôzne stratégie, Christianovi ktosi ukradne mobil. A v snahe získať ho späť roztočí kurátor nevedomky špirálu udalostí, ktoré spochybnia nielen jeho osobné kvality a výstavu, ale aj postavenie inštitúcie, ktorú reprezentuje. Ruben Östlund vo svojej „konceptuálnej tragikomédii“ s potmehúdstvom sebe vlastným skúma jeden egoistický charakter i povýšené pokrytectvo súčasných západných spoločností, ktoré čelia zmätku jazykov, symbolov a hodnôt.

Kalendár podujatí

Prejdite myšou nad kalendár a zobrazia sa Vám podujatia. Kliknutím na podujatie zobrazíte podrobnosti.

Pre lepšie prispôsobenie obsahu pre Vás, bezpečnosti, meraniu štatistík návštevnosti a lepšej spätnej väzbe tento web používa cookies. Klikaním a navigovaním po stránke súhlasíte s tým, že zbierame o Vás anonymné informácie cez cookies. Viac informácií o používaní cookies na našej stránke nájdete tu.